αντί προλόγου..

αντί προλόγου..

'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.
Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική...


Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Και όμως.. γίνεται



Να που υπάρχουν  και στη χώρα μας λοιπόν νέες καινοτόμες εταιρείες, τις οποίες στήνουν εκ του μηδενός (start-up) νεαροί φερέλπιδες επιχειρηματίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το διάσημο πια taxibeat και το ανερχόμενο easybike  που δοκιμάζονται πια και εκτός συνόρων καθώς συνδυάζουν τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών με τις σύγχρονες ανάγκες μεταφοράς. Χρηματοδοτήθηκαν από ιδιωτικά κεφάλαια, είναι μακριά από τη λογική των κρατικών επιδοτήσεων και διεκδικούν μερίδιο από τη νέα, παγκόσμια ψηφιακή και βιώσιμη οικονομία.

'Εναν χρόνο μετά τη δημιουργία του, το taxibeat από την Αθήνα ανοίγεται σε τέσσερις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, ανταγωνιζόμενο «στα ίσια» αντίστοιχα ψηφιακά προϊόντα που συγκέντρωσαν υπερπολλαπλάσια κεφάλαια από ιδιωτική χρηματοδότηση. Παράλληλα, το easybike από τη Θεσσαλονίκη ήδη έχει εξαγάγει την ποδηλατική τεχνογνωσία του στην Κύπρο και ετοιμάζεται να δοκιμαστεί στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.


Το easybike της  Brainbox Πληροφορικής, που ιδρύθηκε το 2008  εδώ και λίγους μήνες αποτελεί την πλατφόρμα χρήσης ποδηλάτων της Λευκωσίας, σε ένα ντιλ που ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ. Εγκαταστάθηκαν 330 ποδήλατα με 27 σταθμούς ηλεκτρονικής μίσθωσης. «Η πανευρωπαϊκή καινοτομία είναι ότι όλοι οι σταθμοί λειτουργούν με πιστωτική κάρτα, αφού συνδέονται online με το διατραπεζικό σύστημα της Κύπρου. Το να μισθώσεις ένα ποδήλατο είναι τόσο εύκολο όσο το να πας στο ΑΤΜ» λέει.
Ο κ. Δημητριάδης μας λέει ότι το σύστημα φτιάχνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και επισημαίνει ότι  το ποδήλατο θα διαδραματίσει ενεργότερο ρόλο στην αστική μετακίνηση, διότι έχει πολύ χαμηλό κόστος και είναι οικολογικό, ενώ η κρίση αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για να ενταχθεί περισσότερο στη ζωή μας».
Η πρώτη μεγάλη δουλειά της Brainbox ήρθε το 2009 στη Ναύπακτο, που είναι ιστορικά και η πρώτη πλατφόρμα κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Ελλάδα που ελέγχεται ηλεκτρονικά. Το σύστημα περιλαμβάνει 400 ποδήλατα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα - κοινόχρηστα ποδήλατα που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δημοφιλή.
Στη συνέχεια εγκατέστησε στην Κέρκυρα το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, το οποίο αποτελούνταν από 100 ποδήλατα, κατανεμημένα σε οκτώ σταθμούς στην ιστορική πόλη, με δυνατότητα λειτουργίας τόσο με ηλεκτρονική κάρτα όσο και με πιστωτική.
Το design των ποδηλάτων γίνεται από τον κ. Δημητριάδη, η κατασκευή τους από την Ideal Μανιατόπουλος - την παλαιότερη ποδηλατοβιομηχανία της χώρας -, ενώ ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός των ποδηλατικών διαδρομών γίνεται σε συνεργασία με τον αμερικανό ειδικό Πολ ντε Μάγιο, αλλά και με τον καθηγητή του ΕΜΠ κ. Θ. Βλαστό.


Το πρώτο μεγάλο του άλμα σε τέσσερις μεγάλες αγορές του εξωτερικού δοκιμάζει το επόμενο διάστημα  και το taxibeat, δηλαδή η διάσημη εφαρμογή εύρεσης ταξί. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας κ. Δρανδάκη: «Επειτα από επίπονη και πολύμηνη προετοιμασία, η εφαρμογή είναι έτοιμη προς εμπορική διάθεση και χρήση στη Βραζιλία από τις 15 Ιουλίου και στις Γαλλία, Ρουμανία και Νορβηγία από τον Αύγουστο».
Η εταιρεία συστάθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του 2011, ενώ η διάθεση της εφαρμογής ξεκίνησε τον Μάιο του ίδιου έτους, στην αρχή για iPhone και στη συνέχεια για κινητά με τεχνολογία android, αλλά και πλέον μέσω της ιστοσελίδας taxibeat.com.
To taxibeat στην Ελλάδα ήδη διαθέτει περί τους 60.000 συνδρομητές και συνεργάζεται με 1.300 ταξί, ενώ απασχολεί 13 άτομα στην Ελλάδα και οκτώ στο εξωτερικό. Μάλιστα, πρόκειται για τη δεύτερη κινητή εφαρμογή εύρεσης ταξί στον κόσμο.
Η ιδέα για τη δημιουργία του taxibeat προέκυψε εξ ανάγκης. «Τέσσερις μήνες προτού το ξεκινήσω, βρισκόμουν στην Κηφισιά και έψαχνα ταξί. Αρχισα να βλέπω τους κεντρικούς δρόμους στους χάρτες του iPhone και τότε κατάλαβα ότι, εάν μπορούσα να δω και το στίγμα των ταξί - μαζί με το δικό μου -, θα ήταν πολύ πιο εύκολο να βρω κούρσα» αναφέρει ο κ. Δρανδάκης. Παράλληλα, είχε την επιθυμία να επιχειρήσει στον χώρο των κινητών εφαρμογών, αφού αποτελούν το μέλλον.

www.brainbox.gr   http://taxibeat.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου